אפרת הילדסהיים הינה מעצבת ואשת חינוך פורצת דרך בתחומים רבים המובילה שינוי תפיסתי ומעצבת מרחבי פעילות ומשחק לילדים בכל רחבי הארץ. בתכנון המרחבים היא משלבת עקרונות פדגוגיים והתפתחותיים עם עיצוב חדשני ואסתטי, המאפשר התפתחות, ביטוי אישי ורכישת מיומנויות, תוך כדי פעילות מהנה ומשמעותית לאורך זמן.
ב-20 השנה האחרונות עסקה אפרת במגוון תפקידים ומשימות בתחום החינוך לגיל הרך.
מתוך תשוקה לפדגוגיה יזמה והובילה תהליכים פורצי דרך הן כמנהלת גן והן כמדריכה ומנחה בכל רחבי הארץ.
אפרת התמחתה בתפיסת הגן העתידי והביאה להטמעת התפיסה באינספור גנים במחוז חיפה ולאחר מכן ברחבי הארץ.
כגגנת וכמדריכה פיתחה אפרת סגנון חדש של עיצוב וארגון מרחבי הגן, מתוך עקרונות פדגוגיים של סביבה, קהילתיות, רווחה נפשית (well-being) ועוד. בהדרכתה, גנים רבים ברחבי הארץ אימצו את הסגנון והעקרונות אותם פיתחה, וצילומים רבים מהגן שלה ומהגנים בהדרכתה מופיעים באוגדנים רשמיים של האגף הקדם-יסודי.
בין השאר, המרחבים בהם אפרת מתמחה כוללים: מרחבי למידה, שהייה ומשחק טבעיים (פנים וחוץ).
בתקופה זו אפרת עוסקת בעיצוב ופיתוח מרחבי משחק מחוץ למסגרות החינוך הפורמליות. בין השאר, אפרת עיצבה מרחבי משחק ברשת מלנות סלינה ובעיצומו של תהליך עיצוב פדגוגי עבור בית לנוער בסיכון.
"אני מאמין"
אני מאמינה שהמשחק על צורותיו השונות הינו הפעילות המשמעותית ביותר עבור התפתחותם של ילדים מבחינה גופנית, קוגניטיבית, רגשית וחברתית, ובעל השפעה מכרעת על רווחתם הנפשית והגופנית (well-being).
משחק משמעותי משפר מיומנויות, מביא לתחושת סיפוק, וגורם לשיפור הדימוי העצמי ותחושת המסוגלות. הדבר הוכח באינספור מחקרים ומקובל כעובדה בקרב מומחי החינוך והפסיכולוגיה ההתפתחותית.
על מנת לאפשר משחק משמעותי לאורך זמן, יש לאפשר לילדים לשהות במרחבים הבנויים לשם כך. מרחב משחק הבנוי בצורה נכונה מאפשר ומעודד משחק משמעותי במספר וקטורים: גופני-מוטורי (מוטוריקה גסה או עדינה), רגשי סוציו-דרמטי וחברתי.
פעילות המשחק לא מסתיימת ביציאה משער המסגרת החינוכית, ולכן יש לבנות מרחבי משחק בכל מקום בו שוהים ילדים למשך זמן משמעותי.
צרו קשר
השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם.